FANDOM

Lord Erik
Geboortedatum 21-06-2001
Geslacht Man
Lichaamslengte  198 cm
Massa 95 kg
Huidskleur

Blank (huid)

Zwart (vleugels)

Rood (vliegmembraan)

Haarkleur Donkerblond
Oogkleur Rood
Ras Herghazim
Familie
  • Tenebrus Netherstorm (opa)
  • Dagolus Netherstorm (vader)
  • Desidia (moeder)
  • Khazoth Netherstorm (oom)
  • Galderos Netherstorm (oom)
  • Absolus Netherstorm (broer)
  • Zelda Hyrule (vrouw)
  • Daloth Netherstorm (zoon)
  • Delia Netherstorm (dochter)
  • Valath Netherstorm (zoon)
  • Draco Netherstorm (zoon)
Loyaliteit
  • Burning Legion
Titel
  • Demon Prince
  • Lord of Deception
  • The Demon King
  • Lord of the Legion
Status Levend
Favoriete wapen Broadsword

Lord Erik Netherstorm is één van de leiders van de Burning Legion en een van de hoogste leiders van de Forces of Evil. Hij is een intelligente, flauwe, soms romantische maar ook arrogante, sadistische jonge demon die graag een biertje drinkt en er van houdt zijn sterkste tegenstanders uit te dagen en te vermoorden. 

BiografieEdit

Erik is geboren op 11 maart 2001 als oudste zoon van de Demon King, Dagolus. Hij werd persoonlijk getraind door zijn vader, samen met zijn jongere broer Lord Absolus. Op zijn twaalfde vond zijn vader hem sterk genoeg om een millitaire functie te krijgen in de Burning Legion, tot groot genoege van Erik. Toen Erik 15 jaar oud was werd zijn vader op het slagveld vermoord door Link en zijn bondgenoten. Absolus werd door Link bijna vermoord en opgenomen in de Brotherhood of Chaos. Erik dacht dat hij dood was, omdat hij z'n broer simpelweg nergens kon vinden. Lord Erik zwoer wraak te nemen en was aangewezen als de nieuwe leider van de Burning Legion. Hij nam dus ook zijn vaders plaats in als "Demon King". Hij is goede vrienden met Ludwig von Koopa en Meta Knight. Toen hij 18 jaar was kreeg hij een relatie met de toenmalige (en overigens bloedmooie) prinses van Hyrule, Zelda. Dit was volgens de wetten van beide kanten verboden, maar waarom zou hij zich daar wat van aantrekken. Twee en een half jaar lang hebben ze het geheim kunnen houden, maar na de dood van Zelda's vader, King Daphnes (Die vermoord werd door dezelfde Link die ook een einde maakte aan het leven van Lord Dagolus), liep ze over naar de Forces of Evil. Kort daarna kwam de Brotherhood of Chaos in beeld, waarvan Erik's lang vermiste broer, Lord Absolus, nog steeds lid was. Absolus kwam terug naar de Forces of Evil en werd de secundaire leider van de Legion of Darkness. De twee voerden daarna een ritueel uit om hun ouders terug uit de dood te halen. Een jaar later trouwt hij met zijn toekomstige Demon Queen, Zelda. Ze krijgen vier kinderen: Daloth, Lord of Hunger; Delia, Lady of Seduction; Valath, Lord of Destruction en Draco, Lord of Terror. Op 41-jarige leeftijd wordt hij gekroond tot Demon King en Lord of the Legion.

Powers and abilitiesEdit

  • Elemental powers
    • Darkness (ultimate control)
    • Fire (complete control)
    • Ice (complete control)
    • Wind (limited control)
    • Earth (limited control)
    • Water (limited control)
    • Light (limited control)
    • Electricity (limited control)
  • Telekinesis
  • Mind reading
  • Telepathy
  • Teleportation
  • Illusion
  • Magic
    • Necromancy
    • Spell casting
    • Fel
  • Semi-immortality
  • Superhuman strength
  • Superhuman speed
  • Superhuman intellect
  • Time/space manipulation
  • Age manipulation
  • Master weapon wielder
    • Best swordsman in the universe

AppearanceEdit

Lord Erik heeft donkerblond haar en rode ogen. Hij heeft grote, rode drakenvleugels die hem de mogelijkheid geven om te vliegen. Hij is relatief lang en heeft een gespierde lichaamsbouw. Ook is hij ongelofelijk knap. Hij draagt een licht soort Demon Armor en is bewapend met een Demon Broadsword.

Personality & traitsEdit

Lord Erik, als de Lord of Deception, staat bekend om zijn kutstreken tijdens veldslagen. Hij houdt rekening met elke kleine detail van zijn strijdplan. Door deze overzelfverzekerdheid komt hij in een gevecht vaak flamboyant over. Ondanks hij een demon is, is hij geen "villain of pure evil" (Dat wil zeggen dat hij figuurlijk gesproken geen hart heeft), zoals je kan opmaken uit zijn liefde voor zijn vriendin, Zelda en zijn kinderen. Ook heeft hij een sterk eergevoel (dat meestal resulteert in wraak).